Time flies when you're abroad - Reisverslag uit San Ġwann tal-Għargħar, Malta van Inge Dukker - WaarBenJij.nu Time flies when you're abroad - Reisverslag uit San Ġwann tal-Għargħar, Malta van Inge Dukker - WaarBenJij.nu

Time flies when you're abroad

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

02 Maart 2014 | Malta, San Ġwann tal-Għargħar

De eerste maand is alweer voorbij. Wat kan de tijd toch snel gaan als je het naar je zin hebt. Nog 4 maanden te gaan, maar gelukkig moeten de leukste maanden nog komen. Ik ben inmiddels helemaal gewend hier in Malta en alles gaat gewoon zijn gangetje. Wat een prachtig eiland is het toch, dat had ik nooit van te voren verwacht.

De eerste weken stage heb ik achter de rug en het gaat steeds beter. Ik mag leuke dingen doen en natuurlijk soms ook minder leuke dingen, maar dat hoort erbij. Ik verbaas me elke keer weer hoe snel de week voorbij vliegt. Ik moest de laatste tijd ook veel dingen voor de baas doen en regelen. Dan wil je natuurlijk extra goed je best doen en ben je heel blij als het allemaal lukt en hij zeer tevreden is. Ook heb ik al diverse telefoontjes moeten plegen met de publisher van de nieuwe brochure om dingen te regelen. In het begin toch wel eng hoor, maar ben blij dat ik die verantwoordelijkheid krijg! Die komende 15 weken stage houd ik denk nog wel vol als het zo door gaat, al ga ik veel liever leuke dingen doen doordeweeks. Morgen komt er een nieuwe stagiaire op het kantoor. Ik dacht dat hij het had over een Belgisch meisje, dus we gaan over op de zachte G!

Thuis bevalt ook alles prima. Ik kan prima voor mezelf zorgen en over mijn huisgenoot hoef ik ook niet te klagen (grapje thir). We koken veel zelf en over het algemeen is het ook best lekker! Ik ben ook gewoon trots op mezelf als ik een avondmaal heb voor bereid, een was heb gedraaid of het huis heb schoongemaakt, want dat soort dingen zijn vrijwel nieuw voor me hihih.

De weekenden zijn voorzien van genoeg leuke dingen! Ik heb nog lang niet alles van Malta gezien, dus dat zal nog wel even zo doorgaan. Twee weken geleden ging ik met een paar collega’s voor het eerst naar het strand, Golden Bay! Een heerlijk dagje relaxen op een zandstrand met zo’n 20 graden. De locatie, de omgeving en het uitzicht zijn geweldig. Heerlijk om ’s avonds lekker met vriendinnen heen te gaan inclusief wijn en eten. Vorige week heb ik een bezoekje aan Popeye Village gebracht met Femke en Thirza. Op foto’s zag het er allemaal heel kleurrijk en schattig uit. In het echt was het park heel oud, vervallen en stil. Je kunt er beter van een afstandje naar kijken is mijn advies.

Het wekelijkse stappen is ook heel gezellig en elke keer wordt onze groep wel weer uitgebreid haha. Ik schiet eigenlijk best veel met Nederlandse meiden op, omdat ik soms nog wel aan andere nationaliteiten moet wennen. Maar met uitgaan kom je van alles tegen, dus je ontmoet snel mensen en raakt snel aan de praat. Ook uit eten gaan wordt hier niet vergeten. Soms hebben we wel een beetje te veel excuses om uit eten te gaan zoals de verjaardag van m’n moeder, het midden van de week, omdat het kan, drie jaar met Bobbie, omdat het weekend is etccc. Restaurants zijn hier relatief goedkoop in vergelijking met Nederland, dus goed gebruik van maken.

Dit weekend was het Carnaval in Malta. Op vrijdag zijn we gewoon wezen stappen, maar merkte je al wel dat er gekken rondliepen in de clubs. Op zaterdag zijn we naar Valletta gegaan en hebben we bij de optocht gekeken. Ze hadden echt mega grote karren en ook met zoveel kleuren, maar zo bijzonder was het verder niet. In de avond hebben we een hapje gegeten met z’n allen, omdat het de laatste avond was van Sandra. Verder geen carnaval gevierd, want daar had ik helemaaal geen zin in.

De eerste kaartjes zijn trouwens al binnen, super leuk en lief!! Over een klein maandje komen mijn ouders al langs en daarna nog Bob en de meiden! Heel leuk om hen te laten zien hoe geweldig Malta is en hoe mijn leven er hier uit ziet. Dat is een veel leukere manier dan via Facetime en whatsapp gesprekken.

Ik mis Nederland echt totaal niet, maar wel iedereen die ik om me heen heb thuis. Nu weer genoeg geschreven. Laat ik nog maar even van deze rustige zondag genieten voor stage morgen weer begint.

Ciao ciao, bye bye bye bye bye (Zo zeggen ze hier gedag….)

Liefs Ing

  • 02 Maart 2014 - 15:46

    Antoinette Dukker:

    Hoi Ing, weer een leuk stukje geschreven. Goed te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Thuis is het wel stil en erg opgeruimd ha ha. Goed dat er facetime is en what's app. Daardoor lijkt alles heel dichtbij.Nog 3 weken en dan komen we eens kijken hoe jullie het daar hebben. We hebben er zin in!! We kijken uit naar je volgende verslag. Doeiiii groetjes papa en mama xxx

  • 03 Maart 2014 - 10:59

    Anja:

    Hee Inge, goed om van je te horen. Gisteren waren we op de fiets en wandelbeurs en daar heb ik een prachtige folder van Malta/Gozo gescoord. Via de folder heb ik nu een indruk van Malta, ik snap dat je het naar je zin hebt :-) Nog veel plezier en leermomenten! Ben trots op je xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, San Ġwann tal-Għargħar

Inge

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 5105

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Januari 2014 - 26 Juni 2014

Stage in Malta

Landen bezocht: